مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

۶۷ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

متخصص قلب و عروق در شیراز:
متخصص قلب و عروق در شیراز ، یک تخصص در پزشکی است که با اختلالات قلب و عروق سر و کار دارد.این رشته شامل تشخیص پزشکی و درمان اختلالات مادرزادی قلب، بیماری های عروق کرونر،بیماریهای دریچه ای قلب ،نارسایی قلب و الکتروفیزیولوژی می باشد. دکترمتخصص قلب و عروق کاردیولوژیست هم خوانده می‌شود.

وظایف متخصص قلب و عروق در شیراز چیست؟
متخصص قلب و عروق به وضعیت قلب و عروقی بیمار رسیدگی می کند. تعیین هرگونه نارسایی در سیستم قلب و عروق، علت بیماری و ...توسط متخصص قلب و عروق چک می شود و اگر نیاز به جراحی بود، از یک جراح در این زمینه باید کمک بگیرد. مهمترین وظیفه یک متخصص قلب و عروق به شرح زیر می باشد:

  • متخصص قلب در ابتدا باید آزمایش های لازم و تست های مربوطه را برای تعیین وضعیت بیمار بگیرد و تا مشخص نشدن وضعیت نباید حدس های ذهنی خود را به بیمار اعلام کند تا موجب نگرانی بیمار نشود و بیمار استرس نگیرد.
  • بعد از جواب آزمایشات باید معاینات فیزیکی انجام شود.و یک پرونده پزشکی تشکیل شده وتیجه معاینات فیزیکی، روش درمان، دوره درمانی، وضعیت بیمار تا شرایط فعلی و … خواهد بود. علت نیاز به پرونده پزشکی این است که اگر بیمار در حین درمان تصمیم گرفت که به متخصص قلب و عروق دیگر مراجعه کند و یا اگر پزشک قلب و عروق لازم دانست که در حین درمان، از متخصصین دیگر هم کمک بگیرد، این پرونده پزشکی می تواند گزارش کاملی از وضعیت بیمار را ارائه کند.
  • متخصص قلب و عروق باید تا جایی که امکان دارد، درمان دارویی و غیر جراحی را برای بیمار در نظر بگیرد. جراحی آخرین گزینه انتخابی است و در زمانی اعمال می شود که روش های دیگر بر روی بیمار جواب ندهد

تست های انجام شده توسط پزشکان متخصص قلب و عروق در شیراز:

  • تست ورزش
  • تست الکتروکاردیوگرام
  • تست ECG
  • تست اکوکاردیوگرام
  • کاتتریزاسیون قلب
  • روش رادیواکتیو

دلایل نیاز بیمار برای مراجعه به متخصص قلب و عروق چیست؟

  • تنگی نفس
  • ناراحتی در قفسه سینه
  • خستگی زودرس
  • تپش قلب
  • ابتلا به سرگیجه
  • عرق سرد

en.wikipedia.org

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۹ ، ۱۵:۳۰
علیرضا امیری

ویژگیهای عمومی قیر:

  • غیر قابل نفوذپذیری در مقابل آب و رطوبت
  • مقاومت در برابر اسید ها و بازها ونمک
  • چسبندگی

معایب قیر:
قیر در وضعیت های زیر برخی از خواص خود را از دست میدهد، به طوری که نمی توان آن را به خوبی استفاده کرد.

  • تجزیه شدن در دمای زیاد و تبدیل آن به زغال توام با اشتعال
  • تغییر شکل در مقابل فشار و حلال ها
  • معایب عایق قیرگونی شیراز:
  • پوسیدگی این عایق به مرور زمان
  • پارگی بر اثر نشت های احتمالی ساختمان
  • عمر مفید قیرگونی به طور متوسط کمتر از 4 سال بوده و ترمیم آن به مشکلات اجرایی زیاد و هزینه های قابل توجه همراه است.
  • آلودگی محیط زیست را به دنبال دارد.

اجزای تشکیل دهنده عایق پیش ساخته در شیراز:
متشکل از دو لایه نمدی است که لایه زیرین از فلت الیاف شیشه و لایه رویین از جنس منسوجات پلی استر است. این دو لایه به وسیله مذاب قیر اصلاح شده با مواد پلیمری اصلاح می گردد، به هنگام بسته بندی برای جوگیری از چسبندگی هز طرف عایق با مواد ریزدانه و فیلم پلاستیکی روکش می گردد.

نقش عایق در صرفه جویی انرژی - ایزوگام شیراز:
عایق کاری ساختمان در شیراز نقش بسیار مهمی در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنک نگه داشتن ساختمان در فصل تابستان دارد. به کمک عایق کاری می توان یک خانه را در زمستان 5 درجه گرمتر و در تابستان 10 درجه خنک تر نگه داشت. براساس مقررات ملی ساختمان تمامی ساختمان های که ساخته می شوند باید به اندازه کافی عایق کاری شوند با عایق کاری سقف مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان 35% تا 40% کاهش می یابد.با عایق کاری دیوارهای خارجی ساختمان مصرف انرژی 15% کاهش و با عایق کاری کف ساختمان مصرف انرژی 5% کاهش می یابد.
فروشگاه های ایزوگام در شیراز

راهنمای جست و جوی بهترین فروشگاه های ایزوگام در شیراز
اگر به دنبال بهترین فروشگاه ایزوگام شیراز می گردید، اگر در انتخاب فروشگاه ایزوگام خوب در شیراز دچار سردرگمی هستید ، بهتر است بدانید که پی جو به عنوان مرجع معرفی فروشگاه های ایزوگام در شهر شیراز لیست کاملی از فروشگاه های ایزوگام را در اختیار شما قرار داده تا با مراجعه به پروفایل فروشگاه مورد نظر بتوانید با خدمات آن ها آشنایی پیدا کرده و با مقایسه آنها با یکدیگر به فروشگاه مورد نظر خود براحتی دسترسی پیدا کنید.

شما همچنین میتوانید بیش از صد ها مورد از فروشگاه های ایزوگام معتبری که در شیراز مشغول به فعالیت می باشند را در سایت پی جو مشاهده کرده و فروشگاه ایزوگام مورد نظر خود که آدرس آن به شما نزدیک تر بوده و یا دارای خدمات مدنظر شما می باشد را انتخاب کنید.

اگر فروشگاه ایزوگام مدنظر خود را می شناسید با استفاده از دکمه جست و جو موجود در سایت نام فروشگاه ایزوگام مورد نظر خود را وارد کنید تا در صورت داشتن پروفایل در سایت پی جو تمامی اطلاعات فروشگاه شامل اطلاعات تماس ، آدرس ، شرح کامل خدمات فروشگاه مورد نظر خود را مشاهده کرده و با اطلاعات کافی به آنها مراجعه فرمایید.

چسب ایزوگام در شیراز - ایزوگام کار در شیراز - ایزوگام نانو در شیراز - قیمت ایزوگام در شیراز - نصب ایزوگام شیراز - قیمت قیرگونی در شیراز - نصاب ایزوگام شیراز - بهترین مارک ایزوگام در شیراز

از کجا می توانیم فروشگاه ایزوگام خوب در شیراز را بشناسیم؟
تعداد زیادی از فروشگاه های ایزوگام در شیراز ، از صفحه اختصاصی در سایت پی جو برخوردار می باشند. داشتن صفحه اختصاصی vip فروشگاه ها در سایت پی جو ، به مردم کمک می کند که اگر دنبال دریافت اطلاعات کامل از فروشگاه ایزوگام خاص یا یک فروشگاه ایزوگام معتبر در شیراز هستند بتوانند با مراجعه به سایت پی جو به سادگی به لیست خدمات و هرگونه تخفیف اعلام شده توسط فروشگاه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

خدمات مرتبط با فروشگاه ایزوگام چیست؟
ایزوگام نوعی پوشش مقاوم از قیر و الیاف مختلف مصنوعی می‌باشد که به وسیله گرما چسبانده می‌شود تا از نفوذ آب و رطوبت به محیط زیر خود جلوگیری کند که معمولا عمر آن حدود ۱۰ سال می‌باشد. همچنین امروزه در بیش‌تر ساختمان‌ها در مرحلهٔ پی و فونداسیون و در ایزولاسیون دیوارها، سرویس‌ها و پشت‌بام، ایزولاسیون یک لایه عایق رطوبتی صورت میگیرد که جالب است بدانید که تا ۴۰ سال پیش غایق بندی ساختمان‌ها که به صورت سنتی با استفاده از قیر و آسفالت انجام می‌گرفت مقاومت بسیار خوبی را نداشتند و با گذشت زمان و پیدایش عایق‌های مختلف ایزوگامی جای خود را به این عایق‌های مقاوم و بادوام دادند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۹ ، ۱۵:۲۷
علیرضا امیری

چرا انتخاب کلینیک دندانپزشکی خوب در شیراز اهمیت دارد؟
یکی از نیاز های هر انسان چک کردن سالانه دندان ها می باشد که با پیدا کردن یک کلینیک دندانپزشکی خوب در شیراز می توانید این نیاز را برطرف کنید. دندان های انسان به گونه ای آفریده شده اند که هرچقدر که جنس آنها خوب باشد باز هم نیاز به دندانپزشکی پیدا خواهید کرد. در شهر شیراز، دندانپزشکی های زیادی چه دلتی و چه خصوصی که تحت نظر دانشکده دندانپزشکی شیراز باشند وجود دارد. در جدول فوق لیستی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی شیراز ثبت شده است.

کلینیک های دندانپزشکی خوب باید اتاق هایی مجزا داشته باشند: 

  • اتاق انتظار بیمار در کلینیک دندانپزشکی شیراز
  • سرویس بهداشتی کلینیک های دندانپزشکی شیراز
  • بخش پذیرش درمانگاه های دندان پزشکی در شیراز
  • فضای درمانی در کلینیک های دندان‌پزشکی شیراز

خدمات کلینیک‌های دندانپزشکی شیراز به دو دسته زیر تقسیم بندی می شود:

  • خدمات دندانپزشکی عمومی (معاینه، عصب کشی، کشیدن، ترمیم و ...)
  • خدمات دندانپزشکی تخصصی (جراحی دندان، ارتودنسی، زیبایی، ایمپلنت و ...)

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی شیراز :
به دلیل اینکه درد دندان ممکن است در هر زمانی از شبانه روز به سراغ افراد بیاید، وجود کلینیک ها و درمانگاه های دندانپزشکی شبانه روزی شیراز بسیار مهم می باشد.، معمولا خدمات عمومی دندان و دهان توسط کلینیک های دندان پزشکی شبانه روزقابل انجام می باشد و می توانید به آنها مراجعه کنید.
درمانگاه دندانپزشکی شیراز :
علاوه بر کلینیک های دندانپزشکی خصوصی، درمانگاه های دندان‌پزشکی در شیراز وجود دارد که به صورت دولتی و یا نیمه خصوصی و قبول دفترچه بیمه و نوع بیمه شما از هزینه دندانپزشکی کاسته و به شما خدمات ارائه می دهند. اما در هرصورت هزینه کلینیک های دندانپزشکی شیراز بالا بوده و بهتر است از طریق بیمه اقدام نمائید.
از کجا می توانیم کلینیک دندانپزشکی در شیراز را بشناسیم؟
تعداد زیادی از کلینیک های دندانپزشکی و پزشکان سایر تخصص ها ، از صفحه اختصاصی در سایت پی جو برخوردار می باشند. داشتن صفحه اختصاصی vip کلینیک ها در سایت پی جو ، به بیماران کمک می کند که اگر دنبال دریافت اطلاعات کامل از کلینیک خاص یا یک کلینیک دندانپزشکی خوب در شیراز هستند بتوانند با مراجعه به سایت پی جو به سادگی به لیست خدمات ، نمونه کار کلینیک و هرگونه تخفیف اعلام شده توسط پزشک مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. اسامی متخصص های دندانپزشک و کلینیک های دندانپزشکی شهر شیراز در سایت پی جو همگی دارای پروانه معتبر می باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۹ ، ۱۵:۲۴
علیرضا امیری

درمان شکستگی مفصل هیپ در شیراز چگونه انجام می شود؟
شکستگی لگن در اطراف مفصل ران را شکستگی مفصل ران و یا شکستگی مفصل هیپ می گویند. این شکستگی می تواند دلایلی همچون زمین خورد، وارد شدن ضربه شدید به لگن به وجود آید که در افرادی که دارای پوکی استخوان هستند بیشتر اتفاق می افتد. هنگامی که شما دچار حادثه از ناحیه لگن می شوید و درد بسیار شدیدی را احساس می کنید به طوری که حتی قادر به راه رفتن و ایستادن بر روی پای خود نیستید باید هرچه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید، اگر پزشک با معاینه و عکسبرداری تشخیص دهد که شما دچار شکستگی مفصل هیپ شده اید برای درمان شکستگی مفصل هیپ، جا انداختن و فیکس کردن شما را روانه اتاق عمل می کند معمولا درمان شکستگی در ناحیه مفصل هیپ با جراحی قابل درمان می باشد مگر در شرایط خاص که امکان جراحی برای بیمار وجود ندارد پزشک درمان را به صورت دارویی و تزریقی شروع می کند.

انواع شکستگی مفصل هیپ چیست ؟
شکستگی مفصل هیپ به سه دسته تقسیم می شود: شکستگی های گردن، شکستگی های اینترتروکانتریک، شکستگی های ساب تروکانتریک که هر یک از این شکستگی ها با استفاده از جراحی و ابزار هایی همانند  DHS یا IMN ( نوعی میله داخل استخوانی) فیکس می شوند.

عوارض شکستگی مفصل ران

  • ایجاد ساییدگی و آرتروز
  • اگر جراحی توسط پزشکی حرفه ای صورت نگیرد ممکن است نتیجه عمل موفقیت آمیز نباشد و احتیاج به عمل های جراحی دیگر نیز باشد.
  • اگر شکستگی بد جوش بخورد و یا اصلا جوش نخورد ممکن است احتیاج به عمل جراحی تعویض مفصل ران نیز باشد.

عواملی که باعث افزایش شکستگی مفصل هیپ می شود چیست ؟
افراد مسن به دلیل بالا رفتن سن دچار پوکی استخوان می شوند بنابراین با ضربه ای کوچک و زمین خوردن خیلی ساده ممکن است دچار شکستگی مفصل هیپ شوند و همچنین شکستگی مفصل هیپ در زنان بسیار رایج تر مردان می باشد و افرادی که دچار کمبود کلسیم و ضعف عضلانی و بیماری های مثل آلزایمر هستند بیشتر در خطر این شکستگی قرار دارند.

www.nhs.uk

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۹ ، ۱۵:۲۳
علیرضا امیری

درمان شکستگی مفصل ران در شیراز چگونه انجام می شود؟
شکستگی مفصل ران معمولا بر اثر زمین خوردن و یا وارد شدن ضربه ای شدید به بالای ران به وجود می آید. افرادی که دچار پوکی استخوان می باشند بیشتر از دیگر افراد ممکن است در اثر حادثه ای دچار این شکستگی شوند در افراد سالم نیز اگر شدت ضربه بسیار قوی باشد دچار شکستگی مفصل ران خواهند شد. هنگامی که حادثه ای برای شما رخ می دهد و درد بسیار شدیدی در ناحیه بالا ران احساس می کنید باید به پزشک متخصص مراجعه کنید، پزشک با معاینه و عکسبرداری تشخیص می دهد که آیا دچار شکستگی مفصل ران شده اید یا خیر، اگر این اتفاق رخ داده باشد در بیشتر مواقع تنها راه درمان شکستگی مفصل ران جراحی می باشد مگر در مواردی که شخص بیمار بر اثر سن بالا و یا مرضی های دیگر تحمل عمل جراحی را نداشته باشد پزشک راه های غیر جراحی را انتخاب می کند. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای به حداقل رساندن آسیب و عوارض های بعد از جراحی به پزشکی حاذق و حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید.

انواع شکستگی های مفصل ران :
شکستگی های گردن، ران برای این شکستگی ها معمولا برای فیکس کردن محل شکستگی از پیچ یا وسیله ای به اسم DHS استفاده می کنند
 شکستگی های اینترتروکانتریک، برای فیکس کردن محل شکستگی معمولا از DHS یا IMN ( نوعی میله داخل استخوانی) استفاده می کنند
 شکستگی های ساب تروکانتریک، برای فیکس کردن محل شکستگی همانند  شکستگی های اینترتروکانتریک از IMN ( نوعی میله داخل استخوانی) استفاده می کنند
عوارض شکستگی مفصل ران

  • اگر این شکستگی حتی با جراحی خوب نشود احتیاج به عمل تعویض مفصل ران می باشد و مفصلی مصنوعی را جایگزین مفصل اصلی ران میکنند
  • به مرور می تواند موجب ساییدگی و آرتروز شود
  • ممکن است اگر درمان موفقیت آمیز نباشد درد همیشگی همراه شما باشد

عواملی که باعث افزایش شکستگی مفصل ران می شود چیست ؟
اولین عاملی که در شکستگی مفصل ران موثر است سن بالای 65 سال می باشد عامل های بعدی به ترتیب جنسیت ( شکستگی های مفصل ران معمولا در خانوم ها 2 تا 3 برابر آقایان است )، ژنتیک، کمبود کلسیم، آلزایمر و بیماری هایی که موجب کاهش قوای عضلانی می شود، استفاده از داروهایی که موجب خواب آلودگی می شود .

www.nhs.uk

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۹ ، ۱۵:۱۹
علیرضا امیری

درمان شکستگی حلقه لگن در شیراز چگونه انجام می شود؟
یکی از شکستگی هایی لگن که ممکن است برای لگن به وجود آید شکستگی حلقه لگن می باشد. شکستگی حلقه لگن به دو دسته شکستگی پایدار حلقه لگن و شکستگی ناپایدار حلقه لگن تقسیم می شود. آسیب های پایدار به حلقه لگن خوش خیم می باشد و نوع ناپایدار آن وخیم است و  ه سیستم اسکلتی بدن آسیب می زند. هنگامی که شما بر اثر حادثه ای احساس درد شدیدی در ناحیه لگن می کنید باید هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید، پزشک با معاینه و عکسبرداری تشخیص خواهد داد که کدام قسمت لگن شما آسیب دیده است، اگر شکستگی مربوط به حلقه لگن باشد بسته به پایدار و ناپایدار بودن آن درمان مناسب را برای شما انتخاب می کند.
درمان شکستگی پایدار لگن معمولا نیاز به جراحی ندارد و به بیمار توصیه می شود حدود 3 الی 4 هفته در بستر بخوابد و یا بنشیند و برای راه رفتن از عصا یا واکر استفاده کند تا اینکه شکستگی کاملا جوش بخورد و بتواند مثل قبل به زندگی خود ادامه دهد اما اگر شکستگی حلقه لگن از نوع ناپایدار باشد احتیاج به جراحی می باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای درمان مناسب و پایین آمدن خطرات و عوارض این شکستگی به متخصصی حاذق و حرفه ای مراجعه کنید.

انواع شکستگی های پایدار حلقه لگنی :

  • شکستگی خار ایلیاک فوقانی قدامی
  • شکستگی خار ایلیاک تحتانی قدامی
  • شکستگی توبروزیته ایسکیوم
  • شکستگی بال ایلیاک
  • شکستگی راموس پوبیس

علائم شکستگی ناپایدار حلقه لگنی :

  • احساس در شدید در ناحیه لگن به طوری که فرد نمی تواند هیچگونه حرکتی را بدون وارد شدن درد شدید انجام دهد.
  • کبودی و تورم در ناحیه لگن که براثر شکستگی و خونریزی رخ می دهد زیرا برخی از این شکستگی ها همراه با خونریزی هستند. نوک تیز قطعه شکسته شده در رگ های بزرگ لگن فرو می رود و باعث خونریزی می شود.
  • شکستگی ناپایدار حلقه لگنی می تواند موجب آسیب به دستگاه ادراری شود و فرد کنترل ادرار خود را از دست بدهد و یا ادرارش همراه با خونریزی باشد.
  •  در برخی شکستگی های حاد پوست بیمار در ناحیه کشاله ران و معقد پاره می شود.
  • آسیب دیدن عصب های لگن که باعث بی حسی و بی حرکتی اندام های تحتانی می شود.

عوارض شکستگی حلقه لگن در شیراز :
اگر درمان به صورت کامل و به روش صحیح انجام نشود ممکن است فرد پس از درمان دچار محدودیت های حرکتی شود و یا حتی برخی از شکستگی ها آنقدر شدید و حاد می باشد که تا آخر عمر علائم آن حتی پس از جراحی شکستگی حلقه لگن باقی می ماند.

orthobullets.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۹ ، ۱۵:۱۶
علیرضا امیری

درمان شکستگی استابولوم در شیراز چگونه انجام می شود؟
یکی از شکستگی های لگن، شکستگی استابولوم است. حفره استابولوم قسمتی از استخوان لگن است که با سر استخوان ران مفصل می شود و جز دردناکترین و شدیدترین شکستگی های ناحیه لگن به حساب می آید شکستگی استابولوم در جوانان بر اثر تصادف و یا پرت از ارتفاع اتفاق می افتد اما در افراد مسن به دلیل ضعیف بودن استخوان ها می تواند با یک زمین خوردن ساده نیز به وجود بیاید. هنگام آسیب دیدگی در ناحیه لگن و احساس درد شدید باید به پزشک متخصص مراجعه کنید، پزشک پس از معاینه و عکسبرداری اگر تشخیص دهد بیمار دچار شکستگی استابولوم شده است بسته به نوع شکستکی می تواند درمان را به صورت جراحی و یا غیر جراحی آغاز کند بهترین زمان جراحی برای درمان شکستگی استابولوم حداکثر 1 هفته بعد از حادثه می باشد چرا که بعد از آن جراحی اثربخش نخواهد بود ما نیز به شما پیشنهاد می کنیم در این رابطه به پزشکی حرفه ای و حاذق مراجعه کنید بدلیل اینکه جراحی شکستگی استابولوم بسیار پیچیده است و استابولوم در عمق لگن بوده و دسترسی به آن مشکل می باشد و رگ های بزرگی که از لگن به طرف پا میروند و همچنین عصب سیاتیک و روده و مثانه همگی در نزدیکی حفره استابولوم است.

عوارض شکستگی استابولوم چیست ؟
آرتروز و ساییدگی
 تشکیل استخوان نابجا بعد از شکستگی استابولوم
 سیاه شدن ( نکروز) سر استخوان ران
آسیب عصبی بدلیل شکستگی استابولوم
آسیب دستگاه ادراری و دستگاه گوارش
علائم شکستگی استابولوم چیست ؟
احساس درد شدید در ناحیه لگن به طوری که فرد توانایی راه رفتن و ایستادن بر روی پای خود را ندارد
محدودیت در حرکت مفصل ران به دلیل شکستگی استابولوم 
ایجاد تورم و کبودی در لگن
اگر شکستگی شدید باشد ممکن است بیمار دچار خونریزی در ناحیه لگن شود
در اطراف استابولوم عروق و اعصاب، دستگاه ادراری و دستگاه گوارش هستند که با شکستگی در این ناحیه این بافت ها نیز دچار آسیب شوند.

hss.edu

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۹ ، ۱۵:۱۱
علیرضا امیری

درمان شکستگی حفره لگن در شیراز چگونه انجام می شود؟
شکستگی حفره لگن همان شکستگی استابولوم است که استخوان لگن به سر استخوان ران مفصل شده و آن قسمت دچار آسیب می شود. آسیب وارد شده به حفره لگن می تواند بر اثر حادثه ای همچون تصادف، پرت شدن از ارتفاع و زمین خوردن باشد پس از مراجعه به پزشک متخصص براساس عکسبرداری و معاینات لازم تشخیص خواهد داد که کدام راه درمان برای بهبودی شما موثر تر است. درمان شکستگی حفره لگن هم به صورت جراحی درمان می شود و هم به صورت غیر جراحی که بسته به نوع و شدت آسیب دیدگی حفره لگن متفاوت می باشد اگر پزشک تشخیص دهد که شکستگی حفره لگن شما با استراحت و خوابیدن در بستر قابل درمان می باشد مرافبت هایی را برای شما الزام می کند و اگر طبق دستور پزشک پیش بروید حدود 3 الی 4 هفته بعد درمان خواهید شد اما اگر نیاز به جراحی باشد ما به شما پیشنهاد می کنیم به دلیل سختی و پیچیدگی این عمل به پزشکی حاذق و حرفه ای مراجعه کنید تا دچار آسیب های عصبی و مثانه ای نشوید.

عوارض شکستگی حفره لگن چیست ؟
ممکن است پس از جوش خوردن و جا انداختن استخوان در ناحیه حفره لگن استخوان دیگری رشد کند که باعث درد می شود
 سیاه شدن ( نکروز) سر استخوان ران
آسیب عصبی بدلیل شکستگی استابولوم
آسیب دستگاه ادراری و دستگاه گوارش
آرتروز و ساییدگی لگن حتیی پس از درمان 
علائم شکستگی حفره لگن چیست ؟
احساس درد شدید در ناحیه لگن به طوری که فرد توانایی راه رفتن و ایستادن بر روی پای خود را ندارد
محدودیت در حرکت مفصل ران به دلیل شکستگی استابولوم 
ایجاد تورم و کبودی در لگن
خونریزی در لگن زیرا قطعات استخوان شکسته شده در رگ های بزرگ لگن و حتی مثانه فرو می روند و باعث خونریزی می شوند
در اطراف استابولوم عروق و اعصاب، دستگاه ادراری و دستگاه گوارش هستند که با شکستگی در این ناحیه این بافت ها نیز دچار آسیب شوند و ممکن است فرد علاوه بر جراحی برای شکستگی لگن احتاج به جراحی مثانه  و... داشته باشد.

orthoinfo.aaos.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۹ ، ۱۵:۰۹
علیرضا امیری

درمان شکستگی لگن در شیراز چگونه انجام می شود؟
یکی از دردناکترین و سخت ترین شکستگی هایی که یک فرد می تواند در طول زندگی خود با آن مواجع شود شکستگی لگن می باشد، شکستگی لگن مربوط به شکستگی تعداد زیادی از استخوان ها می باشد که برای افراد مسن بر اثر زمین خوردن و برای افراد جوان ممکن است براثر حوادثی همچون تصادف رخ دهد. شکستگی های لگن شامل شکستگی مفصل ران یا شکستگی هیپ که شایع ترین آن هاست، شکستگی حلقه لگن ، شکستگی استابولوم یا حفره لگن که برای افراد جوان بر اثر حادثه اتفاق می افتد می باشد. هنگامی که شما بر اثر حادثه ای دچار آسیب در ناحیه لگن می شوید و درد شدیدی را احساس می کنید باید در کوتاه ترین زمان خود را به پزشک معالج برسانید زیرا اگر لگن دچار شکستگی و یا در رفتگی شده باشد تاخیر در درمان شکستگی لگن باعث به وجود آمدن مشکلات در درمان خواهد شد ما نیز به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه ریسک درمان و عوارض آن برای شما کم شود به متخصصی حاذق و حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید.

علائم شکستگی لگن چیست ؟
درد شدید و تورم در ناحیه کشاله ران، باسن، کمر و لگن
تورم بر روی استخوان لگن
احساس در در هنگام نشستن
احساس بی حسی و گز گز در ناحیه تناسلی و بالای ران
کبودی در کمر
خونریزی واژینال در زنان
کبودی بیضه در مردان
وجود خون در ادرار
عوارض شکستگی لگن چیست ؟
به دلیل اینکه فرد بعد از شکستگی لگن و عمل جراحی شکستگی لگن باید بی حرکت بماند ممکن است برای برخی از افراد به خصوص افراد مسن مشکلاتی از قبیل : زخم بستر، عفونت ریوی و ادراری یا ریوی و یا ناتوانی دائمی در راه رفتن به وجود بیاید

راه های درمان شکستگی لگن چیست؟
بسیاری از شکستگی های لگن با استفاده از عمل جراحی درمان میشود. در جراحی شکستگی لگن پزشک شکستگی را جا انداخته و آن را فیکس می کند البته به دلیل متفاوت بودن شکستگی های لگن پزشک تشخیص خواهد داد که کدام راه درمان برای فرد مناسب تر است مثلا شکستگی گردن ران احتیاج به جراحی تعویض مفصل ران دارد.

orthoinfo.aaos.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۹ ، ۱۵:۲۲
علیرضا امیری

درمان شکستگی مچ پا در شیراز چگونه انجام می شود؟
مچ پا از چندین استخوان تشکیل شده است و شکستگی مچ پا به معنی شکستن یکی یا چندین استخوان در ناحیه مچ است علت این شکستگی می تواند بر اثر پیچ خوردن مچ پا، لغزیدن و زمین خوردن، و حوادثی مانند تصادف در رانندگی باشد. هنگام رخ دادن حادثه اگر احساس درد شدید همراه با تورم و بدشکی در مچ پای خود داشتید باید سریع به پزشک مراجعه کنید، پزشک متخصص پس از معاینه و عکسبرداری تشخیص خواهد داد که کدام استخوان مچ پا شما آسیب دیده است و بهترین راه درمان شکستگی مچ پا و حتی جراحی شکستگی مچ پا را برای شما انتخاب می کند ما نیز به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه درمانی مناسب برای شما انجام شود و بعد از درمان محدودیت حرکتی نداشته باشید به متخصصی خوب و حاذق مراجعه کنید.

علائم شکستگی مچ پا:
احساس درد بسیار شدید پس از رخ دادن حادثه به طوری که مچ پا نسبت به لمس کرن نیز حساس شود
کبودی و خونمردگی
تورم شدید
ناتوانی در ایستادن بر روی پای آسیب دیده
تغیر شکل مچ پا مخصوصا زمانی که مچ پا در رفته باشد
انواع شکستگی مچ پا:
شکستگی قوزک خارجی پا
شکستگی قوزک داخلی پا
شکستگی قوزک خلفی پا
شکستگی‌های سه قوزکی
آسیب‌های سندسموز
عوارض شکستگی مچ پا :
شکستگی مچ پا ممکن است برای برخی از بیماران دارای عوارضی همچون جوش نخوردن و یا بد جوش خوردن مچ پا باشد که این عوارض باعث آرتروز و ساییدگی و همچنیین محدودیت راه رفتن می شود

درمان انواع شکستگی های مچ پا :
هنگامی که شکستگی در ناحیه مچ پا به وجود می آید بسته به محل آسیب نوع درمان انتخاب می شود گاهی اوقات با جا انداختن و گچ گرفتن مچ پا مشکل پا برطرف می شود و گاهی احتیاج به عمل جراحی شکستگی مچ پا می باشد.

healthline.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۹ ، ۱۵:۱۹
علیرضا امیری