مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

شاید شما هم شنیده باشید که قبل از خواب نباید نوشابه انرژی‌زا، غذاهایی چرب و شکلات و نوشیدنی های کافئین دار خورد به این دلیل که خواب راحت را از ما می‌گیرند؛ اما اگر این نکات را رعایت کردیم اما باز هم خواب‌مان راحت و به موقع نبود چه کار باید بکنیم؟ برای شما دستور پخت چند غذای ساده را می‌ دهیم که می‌توانید با خوردن آنها راحت به خواب روید و صبح با نشاط بیدار شوید و به کارهایتان برسید.

برای مشاهده دستور ها غذایی به ادامه مطلب توجه فرمایید.

 کوکو تره

۱. ۲۵۰ گرم تره شسته و خرد شده

۲. ۲۵۰ گرم پیازچه شسته و خرد شده

۳. یک عدد تخم مرغ

۴. زردچوبه، فلفل و نمک به میزان دلخواه

۵. ۴ قاشق غذاخوری روغن مایع

تره، پیازچه، تخم‌مرغ، زردچوبه، فلفل و نمک را با هم مخلوط کنید سپس روغن را در تابه را بریزید و بگذارید تا داغ شود. حالا مخلوط مواد را در تابه بریزید بعد از چند دقیقه که به صورت منسجم در آمد؛ تخم‌مرغ سفت سد و رنگ سبزیجات کمی تیره شد از پشت به رویش کنید. می‌توانید این کوکو را با نان، برنج یا بدون هیچ ی از ‌اینها بخورید.

 خوراک لوبیا

۱. ۳۰۰ گرم لوبیا چیتی

۲. ۳۰۰ گرم قارچ

۳. ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

۴. نمک به میزان دلخواه

لولیا را شسته و در قابلمه‌ای بریزید که تا ۱۰ سانت روی آن آب بریزید. بگذارید تا ۲ ساعت بچوشد سپس چک کنید اگر پخته بود قارچ‌های خورد شده، دو قاشق رب‌ گوجه‌فرنگی و نمک را به آن بیفزایید. بگذارید ۲۰ دقیقه دیگر بجوشد سپس غذا حاضر است.

 کال جوش

۱. ۵۰۰ گرم کشک سابیده

۲. ۲ عدد پیاز بزرگ

۳. ۱۰۰ گرم گردو

۴. نعنا خشک، نمک، فلفل و زردچوبه به میزان دلخواه

ابتدا داخل ظرفی کوچک نعنا داغ درست کنید به این صورت که روغن را داغ کنید و نعنا خشک را داخل آن بریزید و سریع خاموش کنید زیرا نعنا سریع می سوزد، آن را کنار بگذارید و بعد پیاز را خلال خرد کنید و داخل روغن سرخ کنید زمانی که طلایی شد زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید و سپس مغز گردوی خرد شده را اضافه کنید کمی تفت دهید. کشک ساییده را با مقداری نمک و آب مخلوط کنید و پیازها و نعنا داغ را هم اضافه کنید و دائم هم بزنید که کشک شما بریده بریده نشود. زمانی که جوشید دیگر لازم به هم زدن نیست و زیر آن را خاموش کنید.

شیر بادام
اگر وگان باشید یا علاقه‌ای به لبنیات حیوانی نداشته باشید، شیر مغزها بهترین انتخاب برای شماست. شیر بادام معروف‌ترین این شیرهاست که هرچند درست کردن آن کمی زمان‌بر است اما به مزه هیجان‌انگیزش می‌ارزد.

۱. یک فنجان یا حدود ۲۰۰ گرم مغز بادام را برای یک شب یا به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت در یک ظرف آب خیس کنید.

۲. پس از خیس خوردن، پوسته‌های قهوه‌ای رنگ روی مغز بادام‌ها را به راحتی جدا کنید.

۳. مغز بادام‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و ۴ فنجان آب به آن‌ها اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید، سپس ترکیب آب و مغز بادام‌ها را مخلوط کنید.
۴. با استفاده از یک پارچه تنظیف، مخلوط به دست آمده را صاف کنید و شیر را از مخلوط جدا کنید. خمیر بادام باقی مانده را در ظرفی بریزید تا خشک شود، سپس آن را آسیاب و از آن به‌عنوان آرد بادام استفاده کنید.

۵. اکنون شیر بادام شما آماده است. برای نگهداری آن، بهتر است از یک ظرف شیشه‌ای تمیز دردار استفاده کنید. شما می‌توانید شیر بادام خود را به مدت ۳ تا ۴ روز در یخچال نگهداری کنید.

۶. به‌خاطر داشته باشید که شیر مغزها از دو ترکیب جداگانه تهیه می‌شوند و ته‌نشین شدن موادشان کاملا طبیعی است. بنابراین بهتر است پیش از هر بار مصرف، ظرف اصلی آن‌ها را خوب تکان بده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۱:۲۶
علیرضا امیری

حسن ابولقاسمی رئیس انجمن خون و سرطان ایران درباره تزریق پلاسمای خون بر روی افراد کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر طبق یک فرآیند بیولوژیکی از افراد کرونایی بهبود یافته  پلاسما خون آن ها گرفته شده و بعد از بررسی های لازم به مبتلایان تزریق می شود.

او افزود:  پلاسما خون را تنها به برخی افراد مبتلا  تزریق کرده و با بقیه بیماران نسبت به طول درمان و بستری شان مقایسه می کنیم.

رئیس انجمن خون و سرطان ایران اظهار کرد: با تزریق پلاسما خون دیده شد که بهبودی مبتلایان رو به افزایش می رود و روزهای کمتری را بستری می باشند.او در ادامه افزود: البته بررسی های لازم بر روی تست های آزمایشگاهی باید ثابت کنند که مبتلایان کرونایی هیچ گونه بیماری HIV و ایذر نیز نداشته و کاملا  از لحاظ این بیماری ها سالم باشند. ما از وزارت بهداشت خواسته ایم که بعد از بررسی های لازم خود نتیجه را اعلام کند.

ابوالقاسمی بیان کرد: در حال حاضر این نوع پلاسما خون به  ۲۰۰ نفر تزریق شده و تاکنون نتایج خوبی را به ما داده است.

رئیس انجمن خون و سرطان ایران گفت: ما تا آخر فروردین می توانیم درباره بسیاری از آزمایش هایمان تا حدودی با قاطعیت  نظر بدیم و نتایج  خود را اعلام کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۱:۲۴
علیرضا امیری

 

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، استرس ها را از خودتان دور کنید و تمامی ارتعاشات مثبت را برای خود جذب کنید. در اطراف شما چیزهای کمی وجود دارد که می تواند به راحتی جمع کردن دوستان کار برای نوشیدنی یک فنجان قهوه لذت بخش باشد. با این کار می توانید مشکلات را از خود دور کنید تجربه نوشیدن قهوه با دوستانتان از نظر عاطفی و روانی فایده های بسیاری دارد و این تجربه بالاتر از چهارچوب یک رسم فرهنگی است. اگر این موضوع تا به حال ذهن شما را درگیر نکرده با خواندن این مطلب می توانید اطلاعات خود را بالا ببرید.

 

شما با استفاده از سه اصل فوق العاده : قهوه، خنده و دوستان خوب می توانید فواید این عادت های سالم را کسب کنید.

 

قهوه یکی از محرک ها است و قرن ها است که در زندگی نقش اساسی دارد قهوه دارای فواید فیزیولوژیکی است  شما را از خواب بیدار می کند توانایی های شناختی شما را بالا می برد انرژی به شما می دهد و حتی از کبد شما هم مراقبت می‌کند شاید شما درباره بعد اجتماعی نوشیدنی تیره‌رنگ چیزهای زیادی ندانید.

 

وقتی شما روز خوبی نداشتید و کارتان را برای امروز تمام کردید، استرس و نگرانی وارده به اعصاب خرد شده شما باعث می‌شود که در خون شما سطح کورتیزول و نوراپی نفرین و نور آدرنالین تغییر کند و این تغییرات باعث تغییر کارکردهای اصلی بدن شما می شود.

 

وقتی تپش قلب دارید و معده درد می گیرید یعنی شما بسیار خسته هستید و ذهن شما کندتر از حالت معمولی شده است. اما قبل از اینکه به خانه برگردید با دوست خود تماس می‌گیرید تا او را برای نوشیدن یک فنجان قهوه ملاقات کنید بعد از این که قهوه را سفارش دادید صحبت های دلنشین شما و دوستان آغاز می‌شود و از آنجا که نوشیدنی های گرم حالت آرام بخش برای بدن دارند یک فنجان قهوه گرم هم باعث می‌شود سردرد شما از بین برود، اعصاب شما آرام شود، نفس آرام تر شود. کافئین که در این نوشیدنی وجود دارد یک محرک خفیف است.

 

یعنی این محرک باعث می‌شود که شما نگرانی های خود را با دیگران بدون آنکه حتی متوجه آن باشید به اشتراک بگذارید این نوشیدنی باعث می‌شود عضلات آرام شوند و ذهن بیشتر پذیرنده برقرار کردن ارتباط و احساس مثبت می‌شود. وقتی با دوست خود برای اولین بار می خندید اندورفین ها کار خود را به خوبی انجام می‌دهند نوشیدن قهوه ای نوع تمرین درمانی است. در این تمرین هیچ چیزی مهم نیست شما می توانید از نوشیدنی و صحبت با کسانی که دوست دارید لذت ببرید.

 

 لنگر های احساسی هم لحظاتی هستند که مغز شما را به صورت مثبت و غنی‌تر طبقه بندی می کنند. شما وقت خود را به هنگام نوشیدن قهوه با دوستانتان سپری کردید در آن لحظات درباره همه چیز صحبت کردید با هم خندید یا گریه کردید این لنگرهای احساسی این لحظه های ارزشمند را ثبت کردند. پس شما می توانید تمامی این دسته ها را به خاطر بسپارید آنها مانند یک پاداش برای شما هستند بنابراین شما می توانید اگر روزتان به خوبی پیش نرفت فکر کردن به آن را به بعد موکول کنید در زندگی تمامی اوقات خوب قدرت بیشتری نسبت به تمامی اتفاقات بد دارند مغز انسان لحظات مثبت را برای مقابله با لحظات بد ذخیره می‌کند .این لحظات ماندگار باعث سازگاری بیشتر شما با محیط می شود می توانید با این لحظات همه اشتباهات خود را بپذیرید تا سایه تیره آن از بین برود این روش یکی از بهترین تمرینات برای قلب و روح شما است که می توانید آن را انجام بدهید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۱:۲۳
علیرضا امیری

 

 ویتامین C یک ویتامین ضروری محسوب می شود، به این معنی که بدن نمی تواند آن را در خود تولید کند. این ماده مغذی نقش های بسیاری بر عهده دارد و با فواید سلامت مختلفی پیوند خورده است.

 ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است و در بسیاری از میوه ها و سبزیجات از جمله پرتقال، توت فرنگی، کیوی، فلفل دلمه ای، بروکلی، کیل و اسفناج وجود دارد.

مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای ویتامین C برای زنان 75 میلی گرم و برای مردان 90 میلی گرم است.

در شرایطی که معمولا توصیه می شود ویتامین C از رژیم غذایی دریافت شود، افراد بسیاری برای تامین نیازهای خود از مکمل ها نیز استفاده می کنند.

در ادامه با برخی فواید اثبات شده مصرف ویتامین C بیشتر آشنا می شویم.

 

 

 

ممکن است خطر بیماری مزمن را کاهش دهد

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که می تواند سیستم دفاع طبیعی بدن را تقویت کند.

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که سیستم ایمنی را تقویت می کنند. آنها این کار را با محافظت از سلول ها در برابر مولکول هایی مضر به نام رادیکال های آزاد انجام می دهند.

هنگامی که میزان رادیکال های آزاد زیاد می شود، این می تواند موجب وضعیتی به نام استرس اکسیداتیو شود که با بسیاری از بیماری های مزمن پیوند خورده است.

مطالعات نشان داده اند که مصرف ویتامین C بیشتر می تواند سطوح آنتی اکسیدانی خون را تا 30 درصد افزایش دهد. این به سیستم دفاع طبیعی بدن برای مبارزه با التهاب کمک می کند.

 

مدیریت فشار خون بالا

فراد بسیاری در جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند. این شرایط فرد را در معرض خطر بیماری قلبی قرار می دهد که دلیل اصلی مرگ و میر انسان ها در جهان است.

مطالعات نشان داده اند که ویتامین C ممکن است به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا و همچنین آنهایی که به این شرایط مبتلا نیستند، کمک کند.

یک مطالعه با حضور سوژه های حیوانی نشان داد که مصرف مکمل ویتامین C به آرامش و شل شدن رگ های خونرسان به قلب کمک کرده که کاهش سطوح فشار خون را به همراه داشت.

افزون بر این، تجزیه و تحلیل 29 مطالعه با حضور سوژه های انسانی نشان داد که مصرف مکمل ویتامین C به طور میانگین، فشار خون سیستولیک را به میزان 3.8 میلیمتر جیوه و فشار خون دیاستولیک را به میزان 1.5 میلیمتر جیوه در بزرگسالان سالم کاهش داده است.

در بزرگسالان دارای فشار خون بالا، مکمل های ویتامین C به طور میانگین، فشار خون سیستولیک را به میزان 4.9 میلیمتر جیوه و فشار خون دیاستولیک را به میزان 1.7 میلیمتر جیوه کاهش داد.

در شرایطی که این نتایج امیدوارکننده هستند، این که آثار حاصله بر فشار خون بلند مدت هستند یا خیر، مشخص نیست. افزون بر این، افراد دارای فشار خون بالا نباید برای درمان تنها به ویتامین C متکی باشند.

 

 

ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد


همانگونه که پیشتر نیز اشاره شد، بیماری قلبی دلیل اصلی مرگ انسان ها در جهان است.

عوامل بسیاری خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند که از آن جمله می توان به سطوح بالای فشار خون، تری گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) و سطوح پایین کلسترول خوب (HDL) اشاره کرد.

ویتامین C ممکن است به کاهش این عوامل خطر کمک کند که به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل 9 مطالعه که مجموعا شامل 293,172 نفر می شد، نشان داد پس از گذشت 10 سال، افرادی که حداقل 700 میلی گرم ویتامین C در روز مصرف کرده بودند دارای 25 درصد خطر کمتر برای بیماری قلبی نسبت به آنهایی بودند که مکمل ویتامین C مصرف نمی کردند.

تجزیه و تحلیلی دیگر که شامل 15 مطالعه می شد، نشان داد که دریافت ویتامین C از غذا و نه مکمل نیز با خطر کمتر بیماری قلبی مرتبط بوده است.

با این وجود، دانشمندان مطمئن نیستند افرادی که غذاهای سرشار از ویتامین C مصرف کرده بودند یک سبک زندگی سالم‌تر را نیز نسبت به افراد مصرف کننده مکمل دنبال می کردند یا خیر. از این رو، مشخص نیست که نتایج حاصله به واسطه ویتامین C یا دیگر جنبه های رژیم غذایی آنها بوده است.

 


تجزیه و تحلیل دیگری که شامل 13 مطالعه می شد آثار مصرف حداقل 500 میلی گرم ویتامین C در روز بر عوامل خطر بیماری قلبی مانند سطوح کلسترول و تری گلیسیرید خون را مورد بررسی قرار داد.

پژوهشگران دریافتند که مصرف مکمل ویتامین C به طور قابل توجهی کلسترول بد را تقریبا 7.9 میلی گرم در دسی لیتر و تری گلیسیرید را به میزان 20.1 میلی گرم در دسی لیتر کاهش داده است.

 


به طور خلاصه، به نظر می رسد که مصرف حداقل 500 میلی گرم ویتامین C در روز ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. با این وجود، اگر یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین C را مصرف می کنید، مصرف مکمل ها ممکن است فواید سلامت اضافه به همراه نداشته باشد.

 

 

ممکن است سطوح اسید اوریک خون را کاهش داده و به پیشگیری از حملات نقرس کمک کند

نقرس نوعی آرتریت و شرایطی بسیار دردناک است. نقرس شامل التهاب مفاصل، به ویژه مفاصل انگشت بزرگ پا می شود. افراد مبتلا به این بیماری تورم و حملات درد ناگهانی و شدید را تجربه می کنند.

علائم نقرس زمانی ظاهر می شوند که اسید اوریک بیش از حد در خون وجود دارد. اسید اوریک یک محصول زائد تولید شده در بدن است. در سطوح بالا، این ماده ممکن است متبلور شده و در مفاصل رسوب کند.

چندین مطالعه نشان داده اند که ویتامین C ممکن است به کاهش اسید اوریک در بدن کمک کند و در نتیجه، در برابر حملات نقرس از فرد محافظت کند.

به عنوان مثال، مطالعه ای با حضور 1,387 مرد نشان داد آنهایی که بیشترین میزان مصرف ویتامین C را داشتند، نسبت به افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، سطوح اسید اوریک خون آنها به میزان قابل توجهی کمتر است.

مطالعه ای دیگر که شرایط 46,994 مرد سالم را برای بیش از 20 سال دنبال کرد، نشان داد افرادی که مکمل ویتامین C مصرف می کردند با کاهش 44 درصدی خطر ابتلا به نقرس مواجه بودند.

افزون بر این، تجزیه و تحلیل 13 مطالعه نشان داد که مصرف مکمل ویتامین C طی بیش از 30 روز در مقایسه با یک دارونما به طور قابل توجهی اسید اوریک خون را کاهش داده است.

در شرایطی که به نظر می رسد پیوندی قوی بین مصرف ویتامین C و سطوح اسید اوریک وجود دارد، به مطالعات بیشتری در مورد تاثیر ویتامین C بر نقرس نیاز است.

 

 

به پیشگیری از کمبود آهن کمک می کند

آهن یک ماده مغذی مهم است که عملکردهای مختلفی در بدن انسان دارد. این ماده معدنی برای تولید گلبول های قرمز خون و انتقال اکسیژن در سراسر بدن نیاز است.

مکمل های ویتامین C می توانند به بهبود جذب آهن از رژیم غذایی کمک کنند. ویتامین C در تبدیل آهن با جذب ضعیف، مانند منابع گیاهی آهن، به شکلی که ساده‌تر در بدن جذب شود، همکاری دارد.

این به ویژه برای افرادی که یک رژیم غذایی فاقد گوشت را مصرف می کنند مفید است زیرا گوشت یکی از منابع اصلی آهن است.

در حقیقت، مصرف 100 میلی گرم ویتامین C ممکن است جذب آهن را به میزان 67 درصد افزایش دهد.

در نتیجه، ویتامین C ممکن است به کاهش خطر کم خونی بین افراد مستعد کمبود آهن کمک کند.

اگر از سطوح پایین آهن رنج می برید، مصرف بیشتر غذاهای سرشار از ویتامین C یا مصرف یک مکمل این ویتامین ممکن است به افزایش سطوح آهن خون شما کمک کند.

 

 

سیستم ایمنی را تقویت می کند

یکی از دلایل اصلی مصرف ویتامین C تقویت ایمنی بدن است زیرا این ماده مغذی در قسمت های بسیاری از سیستم ایمنی نقش دارد.

نخست، ویتامین C تولید گلبول های سفید خون به نام لنفوسیت ها و فاگوسیت ها را افزایش می دهد که به محافظت از بدن در برابر عفونت کمک می کنند.

دوم، ویتامین C به عملکرد موثرتر این گلبول های سفید خون کمک می کند، در شرایطی که از آنها در برابر آسیب بالقوه مولکول های مضر، مانند رادیکال های آزاد محافظت می کند.

سوم، ویتامین  Cیک بخشی اساسی از سیستم دفاعی پوست است. این ماده مغذی به طور فعال به پوست منتقل می شود که در آن می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و به تقویت سدهای دفاعی پوست کمک کند.

همچنین، مطالعات نشان داده اند که مصرف ویتامین C ممکن است دوره بهبود زخم را کوتاه کند.

افزون بر این، سطوح پایین ویتامین C با برخی پیامدهای سلامت پیوند خورده است.

به عنوان مثال، افراد مبتلا به ذات الریه معمولا دارای سطوح پایین ویتامین C هستند و مصرف مکمل های ویتامین C نشان داده است که مدت زمان بهبودی بیماری را کاهش می دهد.

 

 

با افزایش سن از حافظه و تفکر محافظت می کند

زوال عقل اصطلاحی گسترده است که برای تعریف علائم تفکر و حافظه ضعیف استفاده می شود و معمولا بین افراد مسن دیده می شود.

مطالعات نشان داده اند که استرس اکسیداتیو و التهاب در نزدیکی مغز، ستون فقرات و اعصاب که در کل به عنوان سیستم عصبی مرکزی شناخته می شود می تواند خطر زوال عقل را افزایش دهد.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است. سطوح کم این ویتامین با اختلال در تفکر و یادآوری مرتبط است.

افزون بر این، چندین مطالعه نشان داده اند افراد مبتلا به زوال عقل ممکن است دارای سطوح ویتامین C کمتر در خون خود باشند.

افزون بر این، دریافت زیاد ویتامین C از غذا یا مکمل ها نشان داده که با افزایش سن، اثر محافظتی بر تفکر و حافظه دارد.

اگر به میزان کافی از رژیم غذایی خود ویتامین C دریافت نکنید، مصرف مکمل های ویتامین C ممکن است به محافظت در برابر شرایطی مانند زوال عقل کمک کند. با این وجود، به پژوهش های بیشتر با حضور سوژه های انسانی برای درک آثار مکمل های ویتامین C بر سلامت سیستم عصبی نیاز است.

 

امیدوارم بعد از خواندن این مطلب از اهمیت و واجب بودن ویتامین سی برای بدن آگاه شده باشید و قدرش رو بیشتر بدونید.

البته سعی کنید ویتامین سی رو به شکل طبیعی دریافت کنید و از مصرف آبمیوه های صنعتی و شربت ها که حاوی قند زیادی هستند دوری کنید.

فلفل دلمه های هم مخصوصا رنگ قرمز رو فراموش نکنید و سعی کنید در کنار غذا به صورت خام استفاده کنید، من که عاشق فلفل دلمه ای هستم و هروقت که سرما بخورم مستقیم میرم سروقت فلفل دلمه ای و خیلی زود به کمک ویتامینC بالایی که داره خوبم میکنه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۱:۲۳
علیرضا امیری

جاهایی که ویروس کرونا در آن‌جا برای ما کمین کرده است

ویروس کرونا به خاطر پوشش چربی که دارد می‌تواند چند روز بر روی سطوح زنده بماند. کاهش تماس با سطوح زیر می‌تواند خطر گسترش ویروس را کاهش دهد :

 

  1. تلفن همراه
  2. نازل پمپ‌بنزین
  3. میله‌های اتوبوس و قطار
  4. دکمه‌های آسانسور
  5. عابر بانک
  6. دستگیره‌های درب منزل
  7. دستگیره‌های درب خودرو
  8. دستگاه ثبت ورود و خروج
  9. اسکناس و سکه
  10. شیرآلات و جای صابونی
  11. کلید برق
  12. دسته‌کلید
  13. ساعت مچی ، انگشتر و عینک


برای پیشگیری باید مراقبت‌های ساده‌ای را در هنگام تماس با سطوح فوق بکار ببرید. در حین تماس با سطوح فوق از دستکش استفاده کنید و به‌هیچ‌وجه دست آلوده خود را به‌صورت و چشم و دهان نزنید. دست‌های خود را مرتباً با آب و صابون به صورت کامل بشویید و سطوح آلوده را با محلول‌های ضدعفونی تمیز نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۱:۰۱
علیرضا امیری

وظایف متخصص چشم پزشکی

این متخصصان به تشخیص، درمان و جراحی ضایعات و بیماری‌های چشم می‌پردازند. در ایران این رشته دارای چند فلوشیپ است، از جمله فلوشیپ استرابیسم (انحراف چشم)، قرنیه و سگمان قدامی، گلوکوم (آب سیاه)، ویتره و رتین (شبکیه)، بیماری‌های سطح چشم، پاتولوژی (آسیب شناسی) چشم مشترک با متخصصان پاتولوژی، ترومای چشم، جراحی پلاستیک چشم و. . . .

انتخاب پزشک چشم

از آن جایی که بینایی خیلی مهم است پس در زمینه مراقبت از چشمان خود خیلی دقت کنید. پزشک مناسبی را انتخاب نمایید کسی که دوره های لازم را دیده و دارای تجربه کافی است و می تواند به تشخیص درست و درمان بیماری به شما یاری رساند کسی که دارای دانش کافی است و بهترین نتیجه ممکن بهترین و مراقبت را جهت حفظ سلامت بیمار ارایه می دهد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۰۵
علیرضا امیری

تاریخچهٔ دندانپزشکی در ایران
عدهٔ معدودی از سلمانی‌ها، شاگرد زرگرها و عطارها را می‌توان اولین افرادی دانست که با استفاده از روش‌های گوناگون، مبادرت به کشیدن دندان، گذاشتن روکش، ساختن دندان مصنوعی یا برای تسکین دردها و ورم‌های دهانی آن هم با وسایل بسیار اولیه مبادرت به انجام امور دندانپزشکی می‌کردند.[۱]

بعدها مسئلهٔ آموزش دندانپزشکی مطرح شد که پیشگامان این حرکت را می‌توان دکتر میلچارسکی، دکتر سیاح و برخی دیگر از دندانپزشکان آن زمان دانست. دندانپزشکی، که شاخه‌ای از طب است، تنها کلاس طب تا سال ۱۲۹۷ خورشیدی در مدرسهٔ دارالفنون بود. در آبان‌ماه آن سال، کلاس طب به مدرسهٔ طب تغییر کرد و درنتیجه این مدرسه دارای اتاق و رئیس جداگانه‌ای گشت که محل آن در حیاط بزرگ دارالفنون قرار داشت.

با گذشت زمان و با جدا شدن مدرسهٔ طب از دارالفنون، چند اتاق در حیاط وزارت معارف به آن اختصاص داده شد. در سال ۱۳۰۰ خورشیدی، که دکتر سیاح تحصیلات خود را در اروپا به پایان رساند، به ایران مراجعت کرد و با افرادی نظیر دکتر میلچارسکی، دکتر اشتومپ و دکتر استپانیان آشنا شد. اکثر آن‌ها پزشکان ویژهٔ دربار بودند. در آن زمان به پیشنهاد دکتر میلچارسکی و دکتر سیاح و تصویب مسوؤلین وقت دستور راه‌اندازی مدرسهٔ دندان‌سازی داده شد. این مدرسه در سال تحصیلی ۱۳۰۹–۱۳۱۰ خورشیدی وابسته به مدرسهٔ عالی طب و مدیریت آن به عهدهٔ دکتر میلچارسکی و بعد به دکتر سیاح واگذار شد. در آن زمان، مدرسهٔ دندان‌سازی دو اتاق و یک زیرزمین داشت که امور درمانی، لابراتواری و اداری در آن انجام می‌گرفت.

تجهیزات و برخی از مواد عبارت بودند از چند صندلی با سلفدان‌های حلبی، چهار عدد چرخ پایی دندان‌پزشکی جهت کلینیک، یک میز چوبی، سه عدد چهارپایه، یک ولکانیزاتور، و گچ ساختمانی که توسط محمدخان -اولین مستخدم مدرسهٔ دندان‌سازی- کوبیده می‌شد و الک می‌گردید. آموزش‌های نظری و عملی در این مقطع توسط دکتر آشوت هاروطونیان و شهریار سلامت انجام می‌شد. پایهٔ دانشگاه به سبک دانشگاه‌های اروپایی در سال ۱۳۱۳ خورشیدی ریخته شد. در مهرماه آن سال، دکتر سیاح رئیس دانشکده، و دکتر محسن لک عهده‌دار تدریس کلینیکی شدند. دورهٔ آن پنج سال بود که چهار سال آن صرف آموزش‌های عملی و نظری می‌گردید و یک سال به تهیه و تدوین پایان‌نامه اختصاص داشت.

دکتر اسماعیل[۲]یزدی نیز از پیشکسوتان حرفهٔ دندانپزشکی در ایران است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۳:۵۶
علیرضا امیری

سلام دوستان،

در صورتیکه در جستجوی لیستی از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در کلان شهر شیراز هستید، پی جو بهترین پیشنهاد می باشد.

 

شما به کمک وب سایت پی جو می توانید به لیستی از آدرس و تلفن مطب پزشکانی که در شهر شیراز در حال فعالیت هستند دسترسی داشته باشید.

 

برای دسترسی به لیست آدرس و تلفن مطب پزشکان شیراز به لینک های زیر مراجعه فرمایید :

آدرس و تلفن مطب پزشکان شیراز :

پزشکان شیراز

دکتر متخصص قلب در شیراز

دکتر متخصص مغز و اعصاب در شیراز

دکتر متخصص پوست و مو در شیراز

دکتر متخصص ارتوپد در شیراز

دکتر متخصص زنان و زایمان در شیراز

دکتر متخصص گوش، حلق و بینی در شیراز

دکتر متخصص جراح عمومی در شیراز

دکتر متخصص اورولوژیست در شیراز

دکتر متخصص کودکان در شیراز

دکتر متخصص داخلی در شیراز

دکتر متخصص چشم پزشک در شیراز

دکتر متخصص دندانپزشک در شیراز

دکتر متخصص گوارش در شیراز

دکتر متخصص کلیه در شیراز

فوق تخصص روماتولوژی در شیراز

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۵۹
علیرضا امیری