مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

درمان شکستگی حلقه لگن در شیراز

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۱۶ ب.ظ

درمان شکستگی حلقه لگن در شیراز چگونه انجام می شود؟
یکی از شکستگی هایی لگن که ممکن است برای لگن به وجود آید شکستگی حلقه لگن می باشد. شکستگی حلقه لگن به دو دسته شکستگی پایدار حلقه لگن و شکستگی ناپایدار حلقه لگن تقسیم می شود. آسیب های پایدار به حلقه لگن خوش خیم می باشد و نوع ناپایدار آن وخیم است و  ه سیستم اسکلتی بدن آسیب می زند. هنگامی که شما بر اثر حادثه ای احساس درد شدیدی در ناحیه لگن می کنید باید هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید، پزشک با معاینه و عکسبرداری تشخیص خواهد داد که کدام قسمت لگن شما آسیب دیده است، اگر شکستگی مربوط به حلقه لگن باشد بسته به پایدار و ناپایدار بودن آن درمان مناسب را برای شما انتخاب می کند.
درمان شکستگی پایدار لگن معمولا نیاز به جراحی ندارد و به بیمار توصیه می شود حدود 3 الی 4 هفته در بستر بخوابد و یا بنشیند و برای راه رفتن از عصا یا واکر استفاده کند تا اینکه شکستگی کاملا جوش بخورد و بتواند مثل قبل به زندگی خود ادامه دهد اما اگر شکستگی حلقه لگن از نوع ناپایدار باشد احتیاج به جراحی می باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای درمان مناسب و پایین آمدن خطرات و عوارض این شکستگی به متخصصی حاذق و حرفه ای مراجعه کنید.

انواع شکستگی های پایدار حلقه لگنی :

  • شکستگی خار ایلیاک فوقانی قدامی
  • شکستگی خار ایلیاک تحتانی قدامی
  • شکستگی توبروزیته ایسکیوم
  • شکستگی بال ایلیاک
  • شکستگی راموس پوبیس

علائم شکستگی ناپایدار حلقه لگنی :

  • احساس در شدید در ناحیه لگن به طوری که فرد نمی تواند هیچگونه حرکتی را بدون وارد شدن درد شدید انجام دهد.
  • کبودی و تورم در ناحیه لگن که براثر شکستگی و خونریزی رخ می دهد زیرا برخی از این شکستگی ها همراه با خونریزی هستند. نوک تیز قطعه شکسته شده در رگ های بزرگ لگن فرو می رود و باعث خونریزی می شود.
  • شکستگی ناپایدار حلقه لگنی می تواند موجب آسیب به دستگاه ادراری شود و فرد کنترل ادرار خود را از دست بدهد و یا ادرارش همراه با خونریزی باشد.
  •  در برخی شکستگی های حاد پوست بیمار در ناحیه کشاله ران و معقد پاره می شود.
  • آسیب دیدن عصب های لگن که باعث بی حسی و بی حرکتی اندام های تحتانی می شود.

عوارض شکستگی حلقه لگن در شیراز :
اگر درمان به صورت کامل و به روش صحیح انجام نشود ممکن است فرد پس از درمان دچار محدودیت های حرکتی شود و یا حتی برخی از شکستگی ها آنقدر شدید و حاد می باشد که تا آخر عمر علائم آن حتی پس از جراحی شکستگی حلقه لگن باقی می ماند.

orthobullets.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۹
علیرضا امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی