مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

درمان شکستگی مفصل هیپ در شیراز

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۲۳ ب.ظ

درمان شکستگی مفصل هیپ در شیراز چگونه انجام می شود؟
شکستگی لگن در اطراف مفصل ران را شکستگی مفصل ران و یا شکستگی مفصل هیپ می گویند. این شکستگی می تواند دلایلی همچون زمین خورد، وارد شدن ضربه شدید به لگن به وجود آید که در افرادی که دارای پوکی استخوان هستند بیشتر اتفاق می افتد. هنگامی که شما دچار حادثه از ناحیه لگن می شوید و درد بسیار شدیدی را احساس می کنید به طوری که حتی قادر به راه رفتن و ایستادن بر روی پای خود نیستید باید هرچه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید، اگر پزشک با معاینه و عکسبرداری تشخیص دهد که شما دچار شکستگی مفصل هیپ شده اید برای درمان شکستگی مفصل هیپ، جا انداختن و فیکس کردن شما را روانه اتاق عمل می کند معمولا درمان شکستگی در ناحیه مفصل هیپ با جراحی قابل درمان می باشد مگر در شرایط خاص که امکان جراحی برای بیمار وجود ندارد پزشک درمان را به صورت دارویی و تزریقی شروع می کند.

انواع شکستگی مفصل هیپ چیست ؟
شکستگی مفصل هیپ به سه دسته تقسیم می شود: شکستگی های گردن، شکستگی های اینترتروکانتریک، شکستگی های ساب تروکانتریک که هر یک از این شکستگی ها با استفاده از جراحی و ابزار هایی همانند  DHS یا IMN ( نوعی میله داخل استخوانی) فیکس می شوند.

عوارض شکستگی مفصل ران

  • ایجاد ساییدگی و آرتروز
  • اگر جراحی توسط پزشکی حرفه ای صورت نگیرد ممکن است نتیجه عمل موفقیت آمیز نباشد و احتیاج به عمل های جراحی دیگر نیز باشد.
  • اگر شکستگی بد جوش بخورد و یا اصلا جوش نخورد ممکن است احتیاج به عمل جراحی تعویض مفصل ران نیز باشد.

عواملی که باعث افزایش شکستگی مفصل هیپ می شود چیست ؟
افراد مسن به دلیل بالا رفتن سن دچار پوکی استخوان می شوند بنابراین با ضربه ای کوچک و زمین خوردن خیلی ساده ممکن است دچار شکستگی مفصل هیپ شوند و همچنین شکستگی مفصل هیپ در زنان بسیار رایج تر مردان می باشد و افرادی که دچار کمبود کلسیم و ضعف عضلانی و بیماری های مثل آلزایمر هستند بیشتر در خطر این شکستگی قرار دارند.

www.nhs.uk

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۹
علیرضا امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی