مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

زخم پپتیک چیه؟

چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۳:۰۸ ب.ظ

بیماری زخم پپتیک یکی از بیماری های شایع دستگاه گوارش می باشد که در اثر زخم در معده بوجود می آید. شایع ترین علت زخم پپتیک یا PUD عفونت باکتریایی با هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) یا استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین یا ایبوپروفن است. سایر عوامل خطر برای PUD شامل سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد الکل، استرس و سابقه خانوادگی این بیماری است.

علائم PUD ممکن است شامل درد یا ناراحتی شکمی، نفخ، حالت تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها و کاهش وزن باشد. این درد معمولاً به عنوان احساس سوزش یا گاز گرفتن در قسمت بالای شکم توصیف می شود که ممکن است با خوردن یا مصرف آنتی اسیدها تسکین یابد. در برخی موارد، PUD می تواند عوارضی مانند خونریزی، سوراخ شدن (سوراخ در معده یا دوازدهه) یا انسداد (انسداد در دستگاه گوارش) ایجاد کند.

تشخیص PUD ممکن است شامل معاینه فیزیکی، آزمایش خون، آزمایش مدفوع، آندوسکوپی (روشی که از یک لوله قابل انعطاف با دوربین برای بررسی دستگاه گوارش استفاده می‌کند) یا آزمایش‌های تصویربرداری مانند اشعه ایکس یا سی‌تی اسکن باشد. درمان PUD معمولاً شامل ترکیبی از داروها برای کاهش تولید اسید معده، آنتی‌بیوتیک‌ها برای ریشه‌کن کردن عفونت هلیکوباکتر پیلوری و تغییرات سبک زندگی مانند اجتناب از NSAID و کاهش استرس است. در موارد شدید، ممکن است جراحی برای ترمیم سوراخ یا رفع انسداد لازم باشد. با درمان مناسب، اکثر افراد مبتلا به PUD می توانند به طور کامل بهبود یابند و از عوارض جلوگیری کنند.

شما می‌توانید با مراجعه به این لیست از خدماتی  همچون دریافت مشاوره آنلاین و گرفتن نوبت تلفنی از لیست بهترین متخصص گوارش در سید خندان استفاده کرده و به درمان این بیماری بپردازید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۰۶
علیرضا امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی