مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

فوبیا در شیراز

يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۰۰ ب.ظ

درمان فوبیا در شیراز
ترس واکنش در برابر به موقعیت های تهدید آمیز و ترسناک می باشد. اما برخی افراد ترسی غیرواقعی، شدید و طولانی مدت از یک جسم، شخص، حیوان یا موقعیت مکانی دارند که به آن فوبیا گفته می شود، فردی که فوبیا دارد یا سعی می کند از چیزی که ترس ایجاد می کند اجتناب کند یا آن را با اضطراب و پریشانی فراوان تحمل می کند. برخی از فوبیا ها باعث به وجود آمدن مشکلات در زندگی نمی شوند مانند ترس از عنکبوت که شمامی توانید با دوری کردن از آن اضطراب را نیز ا خود دور کنید اما اگر داشتن فوبیا باعث اختلال در زندگی روزمره شود باید به فردی متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا درمان شوید. ما به شما توصیه می کنیم برای درمان فوبیا در شیراز به فردی متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید تا بتواند مشکل شما را به بهترین روش ممکن برطرف کند.

انواع فوبیا (هراس زدگی) :
1.فوبیا خاص (فوبیا ساده) :
این نوع فوبیا بیشتر به حالت ارثی می باشد که رایج ترین نوع فوبیا نیز محسوب مکی شود در این نوع فوبیا فرد از حیوانات، افراد خاص، محیط های خاص یا موقعیت های خاص هراس دارد و باعث وحشت زدگی او می شود.

2.فوبیا اجتماعی (اختلال اضطراب اجتماعی) 
در ان نوع فوبیا فرد از قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی می ترسد و به تحقیر شدن، شرمسار شدن یا مورد قضاوت دیگران قرار گرفتن فکر می کند و می ترسد.

3.Agoraphobia (هراس از مکان های باز) 
قرار گرفتن در مکان های باز مانند مکان های عمومی و خروج ناگهانی از آنها ممکن است سخت یا خجالت آور باشد و باعث هراس برخی از افراد شود. برخی از مکان هایی که ممکن است فرد مبتلا به این نوع فوبیا از آن هراس داشته باشد سینما، کنسرت، سفر با اتوبوس یا قطار

4.فوبیا حیوانات 
ترس از حیواناتی مانند سگ، گربه، عنکبوت، مار و...

5.فوبیای خون، تزریق و جراحت یا (BII)
 6.فوبیای اعمال و فرایند ها
در این نوع فوبیا فرد از انجام اعمال خاصی مانند رانندگی کردن یا Vehophobia، ترس از پرواز یا Aerophobia، ترس از بودن در مکان های بسته مانند آسانسور یا Claustrophobia و... هراس دارد.
7.فوبیا از دکمه یا Koumpounophobia

8.فوبیا از دلقک یا Coulrophobia 
این نوع فوبیا جز فوبیا خاص محصوب می شود که در ابتدا توضیح داده شد.

9.فوبیا خفگی Pseudodysphagia
10.فوبیا از تهوع داشتن یا Emetophobia
11.فوبیا از حفره های نا متقارن یا Trypophobia
12.فوبیا از مرگ یا Thanatophobia
13.فوبیا از تنها بودن یا Monophobia
14.فوبیا از تاریکی یا Nyctophobiaa
15.درمان فوبیا ازدواج 
درمان فوبیا در شیراز
فوبیا ها طبقه ای از اختلالات اضطرابی هستند که می توانند مشکلات عمده ای در زندگی شما ایجاد کنند شما می توانید با مراجعه به فبردی متخصص در این زمینه و مشاوره روانشناسی از او در زمینه شناخت درمانی، حساسیت زدایی منظم، مواجهه درمانی و ریلکسیشن یا دیگر روش های آرمیدگی بر هراس و ترس خود غلبه کنید و این مشکل را در زندگی خود از بین ببرید.

برای درمان فوبیا چه زمانی نیاز به مراجعه به روانشناس و یا روانپزشک است ؟
هنگامی که ترس، هراس و اضطراب آرامش شما را بر هم می زند و یا به دلیل فوبیا در زندگی روزمره و کاری خود دچار مشکل شده اید نیاز دارید به روانشناس با تجربه و حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید تا نسبت به درمان شما اقدام کند.

www.nhs.uk

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۲۷
علیرضا امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی