مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

مشاغل برتر

معرفی کسب و کار های معتبر ایران

درمان لجن کیسه صفرا در شیراز

چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۱۷ ب.ظ

درمان لجن کیسه صفرا در شیراز چگونه انجام می شود ؟
کیسه صفرا بین کبد و روده قرار دارد که جزئی از دستگاه گوارش می باشد، صفرا توسط کبد تولید شده به کیسه صفرا می رود در آن جا باقی مانده و در زمان مناسب وارد روده می شود تا در هضم مواد غذایی در روده کمک کند. اما اگر صفرا تولید شده توسط کبد مدت زمان طولانی در کیسه صفرا باقی بماند و به روده نرود کلسترول، نمک و کلسیم موجود در آن در کیسه صفرا رسوب می کند و بعد از مدتی تبدیل به لجن کیسه صفرا و یا اسلاج می شود. هنگامی که شما در ناحیه بالای شکم سمت راست احساس درد و ناراحتی دارید باید به پزشک مراجعه کنید او با انجام آزمایشات لازم تشخیص خواهد داد که آیا دچار لجن کیسه صفرا شده اید یا خیر در صورت وجود این بیماری بهترین درمان را برای شما انجام می دهد ما نیز به شما پیشنهاد می کنیم برای به حداقل رساندن عوارض و درمان درست و به موقع به پزشکی حاذق و با تجربه برای درمان لجن کیسه صفرا در شیراز مراجعه کنید.

نحوه درمان لجن کیسه صفرا در شیراز :
گاهی اوقات لجن کیسه صفرا باعث التهاب کیسه صفرا ( کوله سیتیت )، التهاب لوزالمعده (پانکراس) و یا تبدیل به سنگ کیسه صفرا می شود.  اگر لجن کیسه صفرا علامتی نداشته باشد معمولا آن را درمان نمی کنند و خودش خوب می شود و یا ممکن است شما به دلیل بیماری های دیگر دچار لجن کیسه صفرا شده باشید که با درمان بیماری لجن کیسه صفرا نیز درمان می شود. گاهی اوقات پزشک دارویی برای لجن کیسه صفرا می دهد اما اگر درد کیسه صفرا همراه با التهاب و سنگ باشد معمولا کیسه صفرا را با جراحی برداشتن کیسه صفرا خارج می کنند.

علائم لجن کیسه صفرا چیست ؟
لجن کیسه صفرا معمولا علامتی ندارد اما اگر بخواهیم از علائم آن صحبت کنیم برخی از آن ها عبارت اند از :

  • درد شکم
  • درد قفسه سینه
  • تهوع و استفراغ
  • مدفوع بی رنگ و کهربایی

چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به لجن کیسه صفرا هستند ؟

  • زنان نسبت به مردان مشکلات صفرایی بیشتری دارند
  • بومی های امریکایی
  • افرادی که مواد غذایی را از طریق وریدی دریافت می کنند.
  • دیابتی ها
  • افراد چاق و افرادی که به سرعت وزن کم می کنند.
  • افرادی که عضوی پیوندی دارند.

لجن کیسه صفرا در شیراز چگونه تشخیص داده می شود ؟
پزشک معمولا با بررسی علائم و معاینه بیمار اگر احتمال دهد که کیسه صفرا دچار لجن گرفتگی شده است ابتدا با سنوگرافی مطمئن می شود پس از تایید برای مشخص شدن علت آن پزشک آزمایش خون انجام خواهد داد.

healthline.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۲۹
علیرضا امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی